Στην ταξική ενότητα είναι η απάντηση και τον προλεταριακό διεθνισμό!
Α! Και για να μην ξεχνιόμαστε, σκατά στο σοσιαλπατριωτισμό!
Κι ένα τραγουδάκι για να χαλαρώσω:
http://youtu.be/GOybSz7fEh4
15 σχόλια:
Sancho Pancha
είπε...
Νομίζω ότι η άποψη που τόσο αναλυτικά και επιχειρηματολογημένα παρουσιάζεις σε αυτή σου τη δημοσίευση είναι λάθος.
Αν και για την "εθνική ενότητα" δεν μπορεί παρά ο καθένας που έχει μελετήσει, κατανοήσει και πραγματικά αντιλαμβάνεται την ταξική ενότητα, να συμφωνήσει. (Δηλ. κάτι γύρω στο 5% του πληθυσμού)...
Αντίστοιχα για τον προλεταριακό διεθνισμό. (Δηλ. κάτι γύρω στο 2% του πληθυσμού)...
Για την "εθνική αξιοπρέπεια" που ακριβώς είναι το πρόβλημα; Μήπως στο πόσο πολύ "εθνικά αξιοπρεπής και υπερήφανη" είναι η στάση του ελληνικού κεφάλαιου;
Για να μην παρεξηγηθώ πάντως, νομίζω ότι το πιάτο που προτείνεις στον σοσιαλεθνικισμό (και όχι "σοσιαλπατριωτισμό") του είναι απόλυτα ταιριαστό και καλή τους όρεξη.
Η αριστερά αντί να απαντήσει πολιτικά στις μάζες βάση των ζητημάτων που τίθενται σε μια ολοένα και πιο φασιστικοποιημένη κοινωνία διολισθαίνει σε θέσεις δυνάμει αντιδραστικές.
Δεν απαντάει ταξικα στο ζήτημα του νεοναζισμού παρά μόνο λέει "α εσείς δεν είστε πατριωτές, εμείς είμαστε. Γιατί οι πρόγονοί σας ήταν γερμανοτσολιάδες κι οι δικοί μας ΕΛΑΣίτες".
Χέστηκε η φατμέ στο γενί τζαμί. Τα φτωχοποιημένα μικροαστικά και εργατικά στρώματα δεν στρέφονται στο (νεο)φασισμό/ναζισμό λόγω ψευδούς εθνικής υπερηφάνειας/αξιοπρέπειας. Στρέφονται για λόγους πολιτικούς/ταξικούς κι εκεί πρέπει η κομμουνιστική αριστερά να τοποθετηθεί και να παλέψει και όχι σε μπαρουφολογίες και στο πεδίο των αστών που είναι το εθνικό (με ή χωρίς εισαγωγικά).
Σε ότι αφορά τον σοσιαλπατριωτισμό, συγνώμη αλλά νόμιζα ότι αναφέρεσαι στην κριτική του Τρότσκι προς το ΚΚΣΕ και το Στάλιν όπου χαρακτηρίζεται σοσιαλπατριωτκή η άποψη για σοσιαλισμό σε μια χώρα. Όπως επίσης και στην κριτική αυτού του χώρου προς το ΚΚΕ για τη συγκρότηση του ΕΑΜ και το πολιτικό του περιεχόμενο. Δεν είχα καταλάβει ότι μιλάγαμε για τη Β' Διεθνή.
Η εθνική αξιοπρέπεια θα μπορούσε να ιδωθεί στον αντίποδα της υποτέλειας, ίσως; Όχι πάντως σαν ποδοσφαιρικό στιγμιότυπο.
Συμφωνώ ότι η αριστερά πρέπει να απαντήσει πολιτικά στις μάζες. Αντί λοιπόν να δίνει μη ταξικές απαντήσεις όπως: "α εσείς δεν είστε πατριωτές, εμείς είμαστε. Γιατί οι πρόγονοί σας ήταν γερμανοτσολιάδες κι οι δικοί μας ΕΛΑΣίτες" πρέπει να δώσει πολιτικές και ταξικές όπως: "Σκατά στην εθνική υπερηφάνεια/ενότητα/αξιοπρέπεια. Στην ταξική ενότητα είναι η απάντηση και τον προλεταριακό διεθνισμό!"
Σπανίως αν όχι ποτέ οι οργανώσεις/κόμματα/ομάδες της αριστεράς δεν πραγματοποιεί αναλύσεις που να εξηγεί πως βλέπουν τα πράγματα, για την ορολογία που χρησιμοποιούν που εναλλάσσεται με τη μέρα, με χρήση αντιφατικών όρων, προτάσεων, σκέψεων εντός ενός κειμένου που οδηγούν ένα προσεκτικό αναγνώστη που προσπαθεί να κατανοήσει το κείμενο στα όρια της παράνοιας.
Παρόλα αυτά υπάρχουν μεγαλύτερες απαιτήσεις από...ιστολόγους.
ΥΓ Σε αυτό το ζήτημα σοβαρά και πολιτικά και με τρόπο που αρμόζει στην περίοδο που ζούμε έχω ήδη τοποθετηθεί με την κριτική στο άρθρο του Τσιριγώτη.
ΥΓ2 Έχω αναλώσει ακριβώς τον ίδιο αριθμό προτάσεων για να κριτικάρω τις έννοιες σε αυτή την ανάρτηση όσο αυτοί που τις χρησιμοποιούν, από τον Μίκη και τον Καζάκη και πέρα.
opoios exei parapono na paei na kanei diko toy istologio me tis super gamates sobares anarthseis, ai sixtir pia, exoyme gemise sobaroys paraponemenoys.
Kai loipon epay3anw, h e8nikh enothta einai mia pagida
Όσον αφορά το ζήτημα του έθνους πάντως, στο φετινό κάμπινγκ αναπτύχθηκε ένας πραγματικά πλούσιος και υγιής αρχικός προβληματισμός για τα στοιχεία που πρέπει να έχει μια πραγματικά αντιϊμπεριαλιστική γραμμή για το εθνικό ζήτημα σήμερα.
Προσωπικά πιστεύω ότι το ζήτημα μόλις έχει ανοίξει, και μέσα στον πολιτικό μας χώρο. Δε θα πω τίποτα όμως εδώ, γιατί δε μου αρέσει να ανεβάζω τεράστια σεντόνια σε μπλογκ. Κατά τη γνώμη μου το ζήτημα είναι τόσο σύνθετο που απαιτεί σεντόνια...
15 σχόλια:
Νομίζω ότι η άποψη που τόσο αναλυτικά και επιχειρηματολογημένα παρουσιάζεις σε αυτή σου τη δημοσίευση είναι λάθος.
Αν και για την "εθνική ενότητα" δεν μπορεί παρά ο καθένας που έχει μελετήσει, κατανοήσει και πραγματικά αντιλαμβάνεται την ταξική ενότητα, να συμφωνήσει. (Δηλ. κάτι γύρω στο 5% του πληθυσμού)...
Αντίστοιχα για τον προλεταριακό διεθνισμό. (Δηλ. κάτι γύρω στο 2% του πληθυσμού)...
Για την "εθνική αξιοπρέπεια" που ακριβώς είναι το πρόβλημα; Μήπως στο πόσο πολύ "εθνικά αξιοπρεπής και υπερήφανη" είναι η στάση του ελληνικού κεφάλαιου;
Για να μην παρεξηγηθώ πάντως, νομίζω ότι το πιάτο που προτείνεις στον σοσιαλεθνικισμό (και όχι "σοσιαλπατριωτισμό") του είναι απόλυτα ταιριαστό και καλή τους όρεξη.
Ο σοσιαλπατριωτισμός δεν είναι δική μου επινόηση, για το πως εξελίχθηκε ας διαβαστεί η ιστορία της Β' Διεθνούς.
Εθνική αξιοπρέπεια; Όπως αυτή στις νίκες της "Εθνικής Ομάδας"; Είμαι ποδοσφαιρόφιλος αλλά καθόλου εθνικά υπερήφανος!
ΥΓ "Εθνικά υπερήφανοι" είναι οι χρυσαυγοκαμμένοι και τι θα πει εθνικά αξιοπρεπείς;
Η αριστερά αντί να απαντήσει πολιτικά στις μάζες βάση των ζητημάτων που τίθενται σε μια ολοένα και πιο φασιστικοποιημένη κοινωνία διολισθαίνει σε θέσεις δυνάμει αντιδραστικές.
Δεν απαντάει ταξικα στο ζήτημα του νεοναζισμού παρά μόνο λέει "α εσείς δεν είστε πατριωτές, εμείς είμαστε. Γιατί οι πρόγονοί σας ήταν γερμανοτσολιάδες κι οι δικοί μας ΕΛΑΣίτες".
Χέστηκε η φατμέ στο γενί τζαμί. Τα φτωχοποιημένα μικροαστικά και εργατικά στρώματα δεν στρέφονται στο (νεο)φασισμό/ναζισμό λόγω ψευδούς εθνικής υπερηφάνειας/αξιοπρέπειας. Στρέφονται για λόγους πολιτικούς/ταξικούς κι εκεί πρέπει η κομμουνιστική αριστερά να τοποθετηθεί και να παλέψει και όχι σε μπαρουφολογίες και στο πεδίο των αστών που είναι το εθνικό (με ή χωρίς εισαγωγικά).
Σε ότι αφορά τον σοσιαλπατριωτισμό, συγνώμη αλλά νόμιζα ότι αναφέρεσαι στην κριτική του Τρότσκι προς το ΚΚΣΕ και το Στάλιν όπου χαρακτηρίζεται σοσιαλπατριωτκή η άποψη για σοσιαλισμό σε μια χώρα. Όπως επίσης και στην κριτική αυτού του χώρου προς το ΚΚΕ για τη συγκρότηση του ΕΑΜ και το πολιτικό του περιεχόμενο. Δεν είχα καταλάβει ότι μιλάγαμε για τη Β' Διεθνή.
Η εθνική αξιοπρέπεια θα μπορούσε να ιδωθεί στον αντίποδα της υποτέλειας, ίσως; Όχι πάντως σαν ποδοσφαιρικό στιγμιότυπο.
Συμφωνώ ότι η αριστερά πρέπει να απαντήσει πολιτικά στις μάζες. Αντί λοιπόν να δίνει μη ταξικές απαντήσεις όπως: "α εσείς δεν είστε πατριωτές, εμείς είμαστε. Γιατί οι πρόγονοί σας ήταν γερμανοτσολιάδες κι οι δικοί μας ΕΛΑΣίτες" πρέπει να δώσει πολιτικές και ταξικές όπως: "Σκατά στην εθνική υπερηφάνεια/ενότητα/αξιοπρέπεια. Στην ταξική ενότητα είναι η απάντηση και τον προλεταριακό διεθνισμό!"
Με τις υγείες μας!
Εάν κάποιος θεωρεί πως υπάρχει υποτέλεια ας δώσει ότι απάντηση θέλει. Εγώ θεωρώ πως υπάρχει εξάρτηση.
Επίσης δεν έχω καμιά αυταπάτη πως οι μάζες διαβάζουν το ιστολόγιό μου, αν την είχα θα έγραφα άλλου τύπου κείμενα.
"Επίσης δεν έχω καμιά αυταπάτη πως οι μάζες διαβάζουν το ιστολόγιό μου, αν την είχα θα έγραφα άλλου τύπου κείμενα."
Χαίρομαι που το διευκρινίζεις. Εγώ είχα καταλάβει λάθος και για αυτό σχολίασα.
Πολύ ωραία, σοβαρή και πολιτική ανάρτηση. Αντίστοιχη με τη σοβαρότητα των καιρών...
Κρίμα, σύντροφε
Πάνος
Να πω κι' εγώ με τη σειρά μου το παράπονό μου.
Σπανίως αν όχι ποτέ οι οργανώσεις/κόμματα/ομάδες της αριστεράς δεν πραγματοποιεί αναλύσεις που να εξηγεί πως βλέπουν τα πράγματα, για την ορολογία που χρησιμοποιούν που εναλλάσσεται με τη μέρα, με χρήση αντιφατικών όρων, προτάσεων, σκέψεων εντός ενός κειμένου που οδηγούν ένα προσεκτικό αναγνώστη που προσπαθεί να κατανοήσει το κείμενο στα όρια της παράνοιας.
Παρόλα αυτά υπάρχουν μεγαλύτερες απαιτήσεις από...ιστολόγους.
ΥΓ Σε αυτό το ζήτημα σοβαρά και πολιτικά και με τρόπο που αρμόζει στην περίοδο που ζούμε έχω ήδη τοποθετηθεί με την κριτική στο άρθρο του Τσιριγώτη.
ΥΓ2 Έχω αναλώσει ακριβώς τον ίδιο αριθμό προτάσεων για να κριτικάρω τις έννοιες σε αυτή την ανάρτηση όσο αυτοί που τις χρησιμοποιούν, από τον Μίκη και τον Καζάκη και πέρα.
Καλά σύντροφε.
Εγώ δε θα σου πω το παράπονό μου. Δεν προλαβαίνω...
Πάνος
Μάθατε όλοι τους χατζιφραγκέτα ξαφνικά
Δίκιο έχεις ΚΚ, κατακρίβεια εσύ μου έμαθες τους Χατζηφραγκέτα και σου είμαι ευγνώμων!
opoios exei parapono na paei na kanei diko toy istologio me tis super gamates sobares anarthseis, ai sixtir pia, exoyme gemise sobaroys paraponemenoys.
Kai loipon epay3anw, h e8nikh enothta einai mia pagida
Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει την άποψή του επί της μορφής ή του περιεχομένου των αναρτήσεων.
Από κει και πέρα ας μην πολώνεται η συζήτηση άνευ λόγου και αιτίας.
Όσον αφορά το ζήτημα του έθνους πάντως, στο φετινό κάμπινγκ αναπτύχθηκε ένας πραγματικά πλούσιος και υγιής αρχικός προβληματισμός για τα στοιχεία που πρέπει να έχει μια πραγματικά αντιϊμπεριαλιστική γραμμή για το εθνικό ζήτημα σήμερα.
Προσωπικά πιστεύω ότι το ζήτημα μόλις έχει ανοίξει, και μέσα στον πολιτικό μας χώρο. Δε θα πω τίποτα όμως εδώ, γιατί δε μου αρέσει να ανεβάζω τεράστια σεντόνια σε μπλογκ.
Κατά τη γνώμη μου το ζήτημα είναι τόσο σύνθετο που απαιτεί σεντόνια...
Δημοσίευση σχολίου