Αναζητηση της απολυτης αληθειας

Κυριακή 29 Μαΐου 2011

Σύνταγμα (σκόρπια λόγια, σκόρπιες σκέψεις)


Είμαι κι εγώ στο Σύνταγμα, σαν Κύπριος, Άνεργος, Διδακτορικός εξ’ αποστάσεως, αεκτζής, μέλος κομμουνιστικής οργάνωσης.

Δεν αφήνω καμιά από τις ιδιότητες μου στο σπίτι όταν πηγαίνω στο Σύνταγμα. Γιατί και το σπίτι μου και το Σύνταγμα ανοίκουν στον ίδιο χώρο, στην ίδια κοινωνία.

Γιατί δεν ντρέπομαι για καμιά από τις ιδιότητές μου (καλά ίσως για το Κύπριος αλλά δεν φταίω) γιατί όλες έχουν επιδράσει στο ποιος είμαι και στο να είμαι στο Σύνταγμα. 

Γιατί θα συνεχίσω να είμαι όποιος είμαι και μετά το Σύνταγμα.

Γιατί «ανεξάρτητους και ακομμάτιστους» θυμάμαι μόνο κάτι δεξιοπασόκους στα πανεπιστήμια που εμφανίζονταν ως τέτοιοι για να κάνουν την βρώμικη δουλειά του συστήματος, για να διασπάσουν τον κόσμο δήθεν ανεξάρτητα προκειμένου να περάσει η αστική πολιτική.

Γιατί οι κομμουνιστές (που δεν είμαι αλλά θα ήθελα να γίνω) κολυμπάνε σαν ψάρια στο νερό ως κομμουνιστές και όχι ως κάτι άλλο.

Γιατί πολιτικές συλλογικότητες απαγορεύουν οι χούντες.

Γιατί καμιά μου ταυτότητα δεν υποστηρίζει την κυβερνητική πολιτική και άρα δεν δρα διασπαστικά ως προς τα αίτια για τα οποία μαζεύτηκε και μαζεύεται ο κόσμος στο Σύνταγμα και για το γεγονός πως αυτό που θέλει είναι ένα καλύτερο μέλλον.

Γιατί δεν γουστάρω τα τόσο «θετικά» και «ακομμάτιστα» που γουστάρει ο Πρετεντέρης, η Στεφανίδου και όλα τα αστικά ΜΜΕ.

Γιατί θα κατεβούμε στην πορεία και το Σάββατο με τις σημαίες και τα πανό και θα πάμε στο Σύνταγμα.

Γιατί δεν είμαι ψεύτης σαν κάτι άλλους που χθες ήταν οργανωμένοι, σήμερα «ανεξάρτητοι» και αύριο πάλι οργανωμένοι.

Γιατί δε χαϊδεύω ποτέ τα αυτιά του άλλου όπως δε θέλω να χαϊδεύει αυτός τα δικά μου.

Γιατί αυτά που λέω τα λέω διότι είμαι αυτός που είμαι είτε αρέσει είτε όχι και θέλω να κρίνομαι γι αυτά που λέω, γι αυτά που κάνω και όχι για την ταμπέλα που μου φοράνε.

Υ.Γ. Καλώ όσους δε γουστάρουν κόμματα στο Σύνταγμα να συνεχίσουν να μην τα γουστάρουν και στις επόμενες εκλογές...όχι σαν τον Ψαριανό που τελικά, "στης βουλής τα έδρανα" έκλασε και ησύχασε.

6 σχόλια:

Κ.Μ. είπε...

Μωρέ Χρίστο δίκιο έχεις, μόνο και μόνο η υποστήριξη του «απολιτίκ» από τα ΜΜΕ τα λέει όλα. Όμως κάποιες παρατηρήσεις,

1)αυτή είναι η συνείδηση του κόσμου, ολόκληρη τη χρονιά άκουγα το «όλοι οι συνδικαλιστές το ίδιο είναι», «αν στηρίξω τα μικρά κόμματα θα γίνουν μεγάλα και τα ίδια θα κάνουν» κλπ αυτά καταλαβαίνει ο κόσμος και θέλει διερεύνηση το πώς και το τι, δεν νομίζω πως ευθύνονται μονάχα τα κόμματα εξουσίας για αυτό. Ακόμα και τον Μάη Ιούνη αυτό που έβλεπα είναι ότι αρχικά υπήρχε μονάχα ανοχή στις οργανώσεις (γιατί μετά όσοι απλά ανέχονταν μετά έφυγαν από τα συντονιστικά)

2)Για τον μετασχηματισμό της κοινωνίας χρειάζεται πρωτοπορία με όλη τη σημασία της λέξης, με ανθρώπους που βλέπουνε μπροστά με αντίληψη για τον κόσμο και που μπορούν να χτυπήσουν τον αντίπαλο. Αυτό για εμένα είναι δεδομένο και για τον 20ο αιώνα και για τον 21ο αιώνα. Όμως στο βαθμό που είναι αυτή η συνείδηση του κόσμου θέλει κάποια ευελιξία στον τρόπο παρέμβασης. Πχ. θα μπορούσαν τα αριστερά μπλογκ να βγούνε μπροστά για την ώρα.

3) Ακριβός επειδή ήξερα τις συνειδήσεις δεν μου έκανε καμία έκπληξη η κατάσταση που δημιουργήθηκε από την Τετάρτη, αντίθετα το χάρηκα (κριτικά βέβαια). Άλλωστε το είχες πει και εσύ ότι με τόσες κινητοποιήσεις και στην αριστερά δεν συστρατεύτηκε κανείς. Αυτό μονάχα τις αντιφάσεις μας δείχνει τίποτα άλλο (δεν θα αναλύσω τώρα το πώς και το τι). Εδώ Θεσσαλονίκη πάντως μετά την πρώτη μέρα που μοιράστηκαν φυλλάδια από τα πρωτοβάθμια όλοι έστηναν πανό ανυπόγραφα. Και αυτό είναι ένας καλός τρόπος.

4) Αν έχω καταλάβει καλά παρότι οι αντιλήψεις για ακηδεμόνευτο υπήρχαν από τον 19ο αιώνα, παρουσιάζεται συστηματικά από το 1960 και έπειτα, και νομίζω πως σχετίζεται με τις νέες επιστημονικές ανακαλύψεις και την ανάγκη πιο μορφωμένου κόσμου (μαζικοποίηση των πανεπιστημίων) να έχει έναν πιο ανεξάρτητο ρόλο. Οι εργάτες που ζουν στις πιο υποβαθμισμένες περιοχές γνωρίζουν την ανάγκη για οργάνωση, οι υπόλοιποι όχι.

5.) Όσες φορές έχουν εμφανιστεί «ακηδεμόνευτα» κινήματα στην πορεία οργανώνονται. Νομίζω πως ήδη οι τάσεις για μεγαλύτερη συνειδητότητα και οργάνωση έχουν φανεί. Όταν μου λες «να φέρουμε πανεπιστημιακούς (ΣΣ. άλλο πράγμα τι είναι οι πανεπιστημιακοί, εδώ δείχνω πως ο άλλος το σκέπτεται) να μας πουν πως θα διώξουμε το μνημόνιο» τι άλλο εννοείς από την ανάγκη για μια κάποιου είδους πρωτοπορία;

6) Εγώ θυμάμαι μια συνάντηση που είχε οργανώσει ο σύλλογος μετά από Γ.Σ. που είχε κερδίσει η ΠΑΣΠ για τα εκπαιδευτικά. Πέραν του γεγονότος πως με παρεμβάσεις δικιές μου και μερικών άλλων η ΠΑΣΠ δεν μπόρεσε να περάσει ούτε μια ιδέα, εκεί κυριαρχούσε μια αντίληψη ενάντια στα κόμματα. Στα ίσια τους είπα ότι μιλάμε για πολύπλοκα πράγματα (παιδεία, κοινωνία) που δεν μπορούν να γίνονται άμεσα αντιληπτά στην καθημερινή συνείδηση, εδώ χρειάζεται δουλειά και χρόνος που δεν μπορούν να γίνουν από τον καθένα, άρα χρειάζεται κόμμα, και δεν μπορούσε απλά να μου αντιπαρατεθεί κανένας.

7) Να υπενθυμίσω πως στο επαναστατικό κίνημα μέχρι την κυριαρχία του μαρξισμού (είναι μεγάλη παρεξήγηση ότι θεωρείται πως ο Λένιν ήταν ο πρώτος που μίλησε για πρωτοπορία. Στις αντιπαραθέσεις του Μαρξ με τον Μπακούνιν αποδεικνύεται πως ο Μαρξ ήταν ο πρώτος που μίλησε για αυτό) χρειάστηκε το κίνημα να περάσει από διάφορες φάσεις. Από τον λουδισμό, στους ουτοπικούς σοσιαλιστές, στον μπλανκισμό κλπ. Εμένα η κατάσταση αυτό μου θυμίζει. Αυτό που πρέπει να δούμε είναι πως θα καταφέρουμε αποτελεσματικά να ξαναφτάσουμε στον «θρόνο» μας, και εδώ χρειάζεται πολύ μεγάλη ευελιξία. Η εμπειρία των ίδιων των διαδηλωτών θα βοηθήσει. Άλλα πράγματα που σκεπτόμουν όλη τη χρονιά είναι να μπορέσουμε να μπολιάσουμε τον κόσμο με ένα αίσθημα αλληλεγγύης, που είναι κυριολεκτικά ανύπαρκτο στην σημερινή κοινωνία.


ΥΓ. Με την κατάσταση στην ΑΕΚ δεν ντρέπεσαι που είσαι αεκτζής; :Ρ

Eρυθρό Πρίσμα είπε...

Έθιξες πολλά και διάφορα (όπως π.χ. την οπαδική μου ευαισθησία :P)

Σε ένα μόνο θα σταθώ. Δεν έχω πρόβλημα με το ακομματικό του κόσμου. Αντίθετα το θεωρώ υγιή αντίδραση σε ένα σάπιο πολιτικό σύστημα. Το ίδιο και την απέχθεια για συνδικάτα. Απλά μαζί με τον Παναγόπουλο την τρώει και το Βιβλίου-Χάρτου και η κάθε ΕΛΜΕ (true story) και μαζί με τη ΝΔ...το ΚΚΕ(μ-λ). Το πρόβλημα το έχω με την αριστερά που το παίζει επίσης "ακομμάτιστη" και υποτάσσεται στο αυθόρμητο, στη συνείδηση του κόσμου.

Δε γίνεται στελέχη οργανώσεων να εμφανίζονται σαν Μπάμπης, Μήτσος, ως ιδιωτικός υπάλληλος, φούρναρης κτλ όταν η βασική τους ιδιότητα βάση της οποίας έχουν συγκροτήσει την άποψη που εκθέτουν είναι η ιδεολογική-πολιτική ΤΗΝ ΟΠΟΙΑ ΕΧΟΥΝ ΑΛΛΑ ΚΡΥΒΟΥΝ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ.

Να πω το εξής αντιφατικό (;), περισσότεροι αναρχικοί ή πρώην οργανωμένοι αριστεροί έχουν βγει να υπερασπιστούν το δικαίωμά μας στην παρέμβαση και την ελεύθερη διακίνηση ιδεών παρά οργανωμένοι σε κόμματα και οργανώσεις οι οποίοι το παίζουν Αλέκοι.

Υ.Γ.1 Για να οργανωθεί το κίνημα πρέπει όσοι το πιστεύουν να το θέτουν και όχι να το κρύβουν. Δεν ξέρω πως πρέπει να οργανωθεί, ούτε ακριβώς τον τρόπο που θα γίνει κάτι τέτοιο αλλά τουλάχιστον δεν κρύβω πως θεωρώ πως κάτι τέτοιο είναι αναγκαίο για να προχωρήσει.
Υ.Γ.2 Χάρηκα χθες τον Αγωνιστή-Συνδικαλιστή του Βιβλίου-Χάρτου που υπερασπίστηκε το δικαίωμά του να βάλει αφίσα ενάντια στις απολύσεις γιατί η ταυτότητά του είναι του απολυμένου μισθωτού που παλεύει για τα δικαιώματά του στο χώρο δουλειάς του.
Υ.Γ.3 Με αυτά και μ' αυτά δεν έχω καταφέρει να διαβάσω το κείμενό σου για τον Πιερ-Ζόζεφ

Κ.Μ. είπε...

Καλά ισχύει, εδώ οι κομμουνιστές δεν ντράπηκαν να δηλώσουν την ταυτότητα τους ενώ κινδύνευαν να πεθάνουν εδώ θα πρέπει να κωλώσουμε; Εδώ υπάρχει ένα μικρό πρόβλημα. Για την οργάνωση (και πολιτικοποίηση) απλά υπομονή θέλει. Όταν φύγει ο ενθουσιασμός που επικρατεί αυτήν την στιγμή με κάτι θα πρέπει να αντικατασταθεί (αν δεν θέλει να διαλυθεί) και τότε θα είναι πιο ευνοϊκά τα πράγματα για πιο πολιτικές κουβέντες. Η Κρούπσκαγια στην αντιπαράθεση με τους κομσομόλους την πρώτη δεκαετία της Σοβιετικής Ένωσης έλεγε πως αν είμαστε πρωτοπορία τότε θα πρέπει να λέμε στους εργάτες πότε κάνουν λάθος. Απλά θέλει και λίγο τρόπο για πως και πότε. Επίσης επιτέλους έγινε και πορεία (έστω και αν ήταν λόγο βροχής) σήμερα, παρότι δεν κατέβηκα σήμερα.

ΥΓ. Δες και το κείμενο για τα ζώα. Χωρίς πλάκα σιγά σιγά ο Δαρβίνος θα γίνει ότι ο Νεύτωνας για την φυσική.

Κ.Μ. είπε...

Sto ml-kke sixna diavazw tis skepseis mou :P http://www.alfavita.gr/artro.php?id=34539

Eρυθρό Πρίσμα είπε...

Το πρόβλημα Κώστα, με τον κίνδυνο βέβαια να κάνω λάθος, είναι ότι εγώ τουλάχιστον δεν τους είδα στο Σύνταγμα. Άρα να τα λες σωστά αλλά να μην παρεμβαίνεις είναι τουλάχιστον αντιφατικό...

Ανώνυμος είπε...

Θα συμφωνήσω με το κλείσιμό σου.
όσο για τα υπόλοιπα αντί να trollαρω θα αφήσω ένα link που νομίζω με απλό και καθαρό τρόπο βάζει το τι πρέπει να παλέψουμε μέσα στις πλατείες

http://diagrafixreous.blogspot.com/